Ο παρών τόμος περιλαμβάνει Κατηχήσεις του εν κόλποις του ουρανίου Πατρός πλέον αναπαυομένου αειμνήστου Γέροντός Αιμιλιανού, οι οποίες εκφωνήθηκαν, κατά την πλειονότητά τους, τα έτη 1979-1983.Θαυμάζει κανείς την ακρίβεια της συνειδήσεως και την άκρα συμπάθεια και ευγένεια, τις οποίες καλλιεργεί με θαυμαστή δεξιοτεχνία ταυτόχρονα στις ψυχές των μοναχών του που ακροώνται τους λόγους του. Σαν μια μυστική πανδαισία θεοφθόγγων λόγων της χάριτος...
Ο παρών τόμος περιλαμβάνει Κατηχήσεις του εν κόλποις του ουρανίου Πατρός πλέον...
Ο παρών τόμος περιλαμβάνει Κατηχήσεις του εν κόλποις του ουρανίου Πατρός πλέον αναπαυομένου αειμνήστου Γέροντός Αιμιλιανού, οι οποίες εκφωνήθηκαν, κατά την πλειονότητά τους, τα...
Την πρώτη φορά, το Κακό σταμάτησε ακριβώς στην είσοδο του χωριού. Τέσσερεις μαυροντυμένοι πήραν το δρόμο που σε πάει προς τα χωράφια. Εγώ, πάνω στην ιταλική μας φοράδα, πήγαινα στην καλύβα του παππο-Στέφου. Ο κόσμος έστεκε φοβισμένος, ακίνητος. Ένιωσα κάτι τρομερό να συμβαίνει. Σταμάτησα τη φοράδα αποφεύγοντας να περάσω από τα πλατάνια. Οι τέσσερεις μαυροντυμένοι έφερναν δεμένο από το χωράφι έναν συγχωριανό μας, τον Μίχο Μπαρούτα. Η συνοδεία...
Την πρώτη φορά, το Κακό σταμάτησε ακριβώς στην είσοδο του χωριού. Τέσσερεις...
Την πρώτη φορά, το Κακό σταμάτησε ακριβώς στην είσοδο του χωριού. Τέσσερεις μαυροντυμένοι πήραν το δρόμο που σε πάει προς τα χωράφια. Εγώ, πάνω στην ιταλική μας φοράδα, πήγαινα...
Μολάοι 1887. Επίμονη λοιμική ασθένεια βασανίζει την κοιλάδα του Ευρώτα και η Ντόνα Φριντζήλα, μητέρα τριών παιδιών από διαφορετικούς πατεράδες, όταν αποσκιρτά ο τελευταίος αγαπητικός, παθαίνει νευρική κατάθλιψη, παραλογίζεται, παρατάει τα νήπια και χάνεται από προσώπου γης, εξαναγκάζοντας τη μοναδική εξ αίματος συγγένισσα να κατεβεί από τα ορεινά χωριά του Ασωπού στη σκοτεινή πολίχνη των Μολάων: θεια-Στάμω η Σκυλογιαννού, τελευταία της...
Μολάοι 1887. Επίμονη λοιμική ασθένεια βασανίζει την κοιλάδα του Ευρώτα και η Ντόνα...
Μολάοι 1887. Επίμονη λοιμική ασθένεια βασανίζει την κοιλάδα του Ευρώτα και η Ντόνα Φριντζήλα, μητέρα τριών παιδιών από διαφορετικούς πατεράδες, όταν αποσκιρτά ο τελευταίος...
Δέντρο πελώριο, περήφανο, κραταιό, στεφάνωνε τη στέγη του σπιτιού με τη σγουρή, ξέπλεκη χαίτη του, σαν αγαθό και φίλιο πνεύμα. Σωστόν αιώνα σήκωνε στη ράχη του κι όμως μια νιότη αδάμαστη ψύχωνε την ακμαία κορμοστασιά του. Κι αληθινά, μέσα σ’ ολόκληρο χωριό, ανάλογό του δεν υπήρχε, που να συγκρίνεται σε λεβεντιά και γεροσύνη. Έβγαινες απ’ τα όρια της κοινότητας, έφθανες στο φιδοσερτό ποτάμι κι ακόμα ξέκρινες πίσω απ’ τη θάλασσα των αμπελιών,...
Δέντρο πελώριο, περήφανο, κραταιό, στεφάνωνε τη στέγη του σπιτιού με τη σγουρή, ξέπλεκη...
Δέντρο πελώριο, περήφανο, κραταιό, στεφάνωνε τη στέγη του σπιτιού με τη σγουρή, ξέπλεκη χαίτη του, σαν αγαθό και φίλιο πνεύμα. Σωστόν αιώνα σήκωνε στη ράχη του κι όμως μια νιότη...
«Βρίσκομαι πιο κοντά στην εξαΰλωση, παρά στους αναγνώστες ή στην ακαδημία» μας λέει ο ποιητής. Οι Ρουτίνες αποτελούν την τρίτη κατά σειρά ποιητική σύνθεση του Γιάννη Λειβαδά. Πρόκειται για έργο δημιουργούμενο, ασυνάντητο και ανεμπίπτον στον ρου της σύγχρονης ποίησης, στο οποίο δεν πραγματεύονται φαινόμενα κατανόησης, ερμηνείας, σημασίας ή αναφοράς∙ ο ποιητής ασχολείται αποκλειστικά με τη δημιουργία νέου περιεχομένου, έχοντας από καιρό...
«Βρίσκομαι πιο κοντά στην εξαΰλωση, παρά στους αναγνώστες ή στην ακαδημία» μας λέει ο...
«Βρίσκομαι πιο κοντά στην εξαΰλωση, παρά στους αναγνώστες ή στην ακαδημία» μας λέει ο ποιητής. Οι Ρουτίνες αποτελούν την τρίτη κατά σειρά ποιητική σύνθεση του Γιάννη Λειβαδά....
Όταν η Στέλλα Άντλερ έμπαινε σε μια αίθουσα διδασκαλίας, οι ηθοποιοί της Nέας Yόρκης σηκώνονταν όλοι μαζί χωρίς δεύτερη σκέψη και χειροκροτούσαν: είχαν μπροστά τους ένα μέλος της πνευματικής αριστοκρατίας. Tα μαθήματα αυτής της ηγετικής μορφής του αμερικανικού θεάτρου του εικοστού αιώνα, της ηθοποιού του Group Theatre που μαθήτευσε δίπλα στον Στανισλάφσκι, της δασκάλας μετέπειτα κάποιων από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς του θεάτρου και του...
Όταν η Στέλλα Άντλερ έμπαινε σε μια αίθουσα διδασκαλίας, οι ηθοποιοί της Nέας Yόρκης...
Όταν η Στέλλα Άντλερ έμπαινε σε μια αίθουσα διδασκαλίας, οι ηθοποιοί της Nέας Yόρκης σηκώνονταν όλοι μαζί χωρίς δεύτερη σκέψη και χειροκροτούσαν: είχαν μπροστά τους ένα μέλος...
Bιβλίο-φάρος του Eλβετού στοχαστή που σημάδεψε τη δυτική γραμματεία. «H ευχαρίστηση που αισθανόμαστε μιλώντας για τα ζητήματα του έρωτα είναι ελάχιστα πειστική σαν πρόσχημα, όταν πρόκειται για ένα τόσο μεγάλο βιβλίο. [...] Όμως, οι άντρες και οι γυναίκες, ανέχονται ανετότατα την περί έρωτος κουβέντα, και μάλιστα δεν τη βαριούνται ποτέ, φοβούνται όμως τον ορισμό του πάθους, ακόμη κι αν το ορίσουμε με την ελάχιστη αυστηρότητα. [...] Kατά...
Bιβλίο-φάρος του Eλβετού στοχαστή που σημάδεψε τη δυτική γραμματεία. «H ευχαρίστηση που...
Bιβλίο-φάρος του Eλβετού στοχαστή που σημάδεψε τη δυτική γραμματεία. «H ευχαρίστηση που αισθανόμαστε μιλώντας για τα ζητήματα του έρωτα είναι ελάχιστα πειστική σαν πρόσχημα,...
O Tόμας Mανν εκδιπλώνει μπροστά μας τη μεγαλειώδη εικόνα της δυτικής πνευματικότητας. H Eυρώπη δεν είναι ένα αδιαίρετο και ομοιογενές σύνολο. Eίναι, αντίθετα, δύο κόσμοι που θα συγκρούονται ακατάπαυστα. Aπό τη μία πλευρά η Eυρώπη της προόδου και των επιστημών και από την άλλη η Eυρώπη του σταυρού, του αίματος και της θυσίας. H Eυρώπη του υλικού πολιτισμού που μετατρέπει τα πάντα σε εμπόρευμα και η Eυρώπη της ψυχής, του προορισμού και της...
O Tόμας Mανν εκδιπλώνει μπροστά μας τη μεγαλειώδη εικόνα της δυτικής πνευματικότητας. H...
O Tόμας Mανν εκδιπλώνει μπροστά μας τη μεγαλειώδη εικόνα της δυτικής πνευματικότητας. H Eυρώπη δεν είναι ένα αδιαίρετο και ομοιογενές σύνολο. Eίναι, αντίθετα, δύο κόσμοι που θα...
Ελληνίδες, Αρμένισσες και Τουρκάλες περνούσαν τώρα βαδίζοντας η μια δίπλα στην άλλη σαν μια οικουμενική λιτανεία, απευθύνοντας, προς όσους επέμεναν στο εμβατήριο της εκδίκησης, τη γεμάτη πόνο αλλά και ελπίδα ικεσία για ειρήνευση μέσα στην κατάνυξη της απόλυτης σιωπής που απλωνόταν σ’ εκείνο το χωριό όπου οι γυναίκες έτρεχαν να ξεγεννήσουν η μια την άλλη με τις μπακιρένιες χύτρες γεμάτες με κοχλακιστό νερό και προσευχόμενες, οι μεν στα...
Ελληνίδες, Αρμένισσες και Τουρκάλες περνούσαν τώρα βαδίζοντας η μια δίπλα στην άλλη σαν...
Ελληνίδες, Αρμένισσες και Τουρκάλες περνούσαν τώρα βαδίζοντας η μια δίπλα στην άλλη σαν μια οικουμενική λιτανεία, απευθύνοντας, προς όσους επέμεναν στο εμβατήριο της εκδίκησης,...
Τα κτίρια είναι «χτισμένα κείμενα», κείμενα που καταγράφουν και αφηγούνται τις ιστορίες των ανθρώπων που τα έχτισαν, αλλά και εκείνων που κατοίκησαν εκεί στο παρελθόν ή κατοικούν ακόμη μέχρι σήμερα στους χώρους τους. Συγκροτούνται κι αυτά από λέξεις που σχηματίζουν προτάσεις, αυτές με τη σειρά τους διαμορφώνουν κείμενα, έτσι ώστε στο τέλος διαβάζοντάς τα να πλησιάζεις στην κατανόηση της ουσίας του αρχιτεκτονικού τους χώρου. Τρεις καλαίσθητοι...
Τα κτίρια είναι «χτισμένα κείμενα», κείμενα που καταγράφουν και αφηγούνται τις ιστορίες...
Τα κτίρια είναι «χτισμένα κείμενα», κείμενα που καταγράφουν και αφηγούνται τις ιστορίες των ανθρώπων που τα έχτισαν, αλλά και εκείνων που κατοίκησαν εκεί στο παρελθόν ή...
Ἑνα κομψό, εικονογραφημένο βιβλίο αφιερωμένο στην ζωή και το έργο τής Μαντώς Μαυρογένη. Συγγραφέας του ο Παναγιώτης Κουσαθανάς, ο οποίος εκτός των άλλων επιχειρηματοτολογεί για τον ορθό τύπο του επωνύμου, αλλά και για τον πραγματικό χρόνο και τόπο γέννησης της Ηρωίδας διορθώνοντας επιτέλους λανθασμένες και αμφισβητούμενες εκτιμήσεις δύο ολόκληρων αιώνων!
Ἑνα κομψό, εικονογραφημένο βιβλίο αφιερωμένο στην ζωή και το έργο τής Μαντώς Μαυρογένη....
Ἑνα κομψό, εικονογραφημένο βιβλίο αφιερωμένο στην ζωή και το έργο τής Μαντώς Μαυρογένη. Συγγραφέας του ο Παναγιώτης Κουσαθανάς, ο οποίος εκτός των άλλων επιχειρηματοτολογεί για...
Τον Απρίλιο του 2018 ο Άγγελος Τριανταφύλλου μου πρότεινε να γράψω το λιμπρέττο για μια όπερα με θέμα τον θάνατο των ηλικιωμένων από μοναξιά: ένα θέμα που έτρεχε στο πίσω μέρος του μυαλού του για χρόνια και ανακινήθηκε ξανά με αφορμή ένα κείμενο σχετικά με τους μοναχικούς θανάτους στην Ιαπωνία. Δέχτηκα αμέσως, όχι γιατί δεν υποψιάστηκα τη δυσκολία –το αδιέξοδο, σχεδόν– ενός ελληνικού λιμπρέττου με τον θάνατο στο κέντρο του, αλλά αντίθετα,...
Τον Απρίλιο του 2018 ο Άγγελος Τριανταφύλλου μου πρότεινε να γράψω το λιμπρέττο για μια...
Τον Απρίλιο του 2018 ο Άγγελος Τριανταφύλλου μου πρότεινε να γράψω το λιμπρέττο για μια όπερα με θέμα τον θάνατο των ηλικιωμένων από μοναξιά: ένα θέμα που έτρεχε στο πίσω μέρος...