Η μυθοπλαστική απεικόνιση της πολιτικής και προσωπικής πορείας μιας μικρής ομάδας νεαρών Ελλήνων αντιστασιακών στην Ευρώπη, στην διάρκεια της δικτατορίας. Παρίσι, Ρώμη, Αμβούργο, λίγο μετά τον Μάη του '68, το πλαίσιο των αντιπαραθέσεων και των ενεργειών τους για να υποστηριχθεί το έργο μιας χούφτας συντρόφων τους στην Ελλάδα. Με άξονα την τελευταία του συνάντηση με την Μαρί –που πλήρωσε όσο κανένα απ' τ' άλλα πρόσωπα του βιβλίου την συντριβή...
Η μυθοπλαστική απεικόνιση της πολιτικής και προσωπικής πορείας μιας μικρής ομάδας...
Η μυθοπλαστική απεικόνιση της πολιτικής και προσωπικής πορείας μιας μικρής ομάδας νεαρών Ελλήνων αντιστασιακών στην Ευρώπη, στην διάρκεια της δικτατορίας. Παρίσι, Ρώμη,...
Οι Εκδόσεις Ίνδικτος παρουσιάζουν στο αναγνωστικό κοινό την επανέκδοση του έργου Προς εκκλησιασμό του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1970. Πρόκειται για μια συλλογή εννέα ομιλιών όπου ο συγγραφέας καταθέτει τη βιωματική σχέση του με την Εκκλησία, η οποία λειτουργεί σαν πυξίδα για όλο το δημιουργικό του έργο, το συγγραφικό και το ζωγραφικό. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο Ν. Γ. Πεντζίκης σε μιά από τις ομιλίες, «Πρέπει να...
Οι Εκδόσεις Ίνδικτος παρουσιάζουν στο αναγνωστικό κοινό την επανέκδοση του έργου Προς...
Οι Εκδόσεις Ίνδικτος παρουσιάζουν στο αναγνωστικό κοινό την επανέκδοση του έργου Προς εκκλησιασμό του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1970. Πρόκειται για μια...
Ένα χωριό της Μακεδονίας. Μια οικογένεια μέσα σ' αυτό. Καπνοπαραγωγοί στα χρόνια του Μεταξά. Η χώρα δέσμια μιας εξουσίας που συνθλίβει. Ώρα για αποφάσεις και ώρα για δράση. Η οικογένεια γνωρίζει απώλειες, αντικρίζει τα όριά της. Η αυτοδικία γίνεται συνώνυμο της περιπέτειας. Μίσος και άρωμα θανάτου πάνω απ' όλα. Πάνω από τους έρωτες, πάνω από τα αισθήματα, πάνω από την ίδια τη ζωή. Όλα αυτά μπορούν να περιμένουν... Ο Λευτέρης Μαυρόπουλος,...
Ένα χωριό της Μακεδονίας. Μια οικογένεια μέσα σ' αυτό. Καπνοπαραγωγοί στα χρόνια του...
Ένα χωριό της Μακεδονίας. Μια οικογένεια μέσα σ' αυτό. Καπνοπαραγωγοί στα χρόνια του Μεταξά. Η χώρα δέσμια μιας εξουσίας που συνθλίβει. Ώρα για αποφάσεις και ώρα για δράση. Η...
Συνήθως ο πόνος από μια «ιστορία αγάπης» που έχει συντελεστεί στο παρελθόν μάς οδηγεί στο «πένθος». Υπάρχουν όμως και εκείνες οι φορές που μας οδηγεί στην πλήρη ακινησία, στην αδράνεια. Τούτο είναι το σημείο απ΄ όπου ξεκινά «Η θύελλα». Τότε είναι που κτυπά την πόρτα μας ο άλλος μας εαυτός, ως τιμητής, ως κατήγορος ή ως φωνή που ξεθάβει κοινές αλήθειες. Τότε μας επισκέπτονται οι φαντασιώσεις, οι μνήμες, σκληρές μα και αδιευκρίνιστες συνάμα,...
Συνήθως ο πόνος από μια «ιστορία αγάπης» που έχει συντελεστεί στο παρελθόν μάς οδηγεί...
Συνήθως ο πόνος από μια «ιστορία αγάπης» που έχει συντελεστεί στο παρελθόν μάς οδηγεί στο «πένθος». Υπάρχουν όμως και εκείνες οι φορές που μας οδηγεί στην πλήρη ακινησία, στην...
«Νόστος» είναι ο γυρισμός στην πατρίδα, αλλά Πατρίδα δεν είναι μόνο ο τόπος όπου γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε. Είναι προπαντός η κρυφή θάλασσα της Μνήμης, ατομικής και συλλογικής, όπου άλλοτε παίζουμε με τα πρόσχαρα νερά της κι άλλοτε μας κατακλύζει και βουλιάζουμε. Στις τρεις διηγήσεις του Μικρού τρίπτυχου του νόστου του Παναγιώτη Κουσαθανά τα φαντάσματα του παρελθόντος παλιννοστούν «ευγενικά, καλοσυνάτα κι ελεήμονα». Απαντώντας, παρακάμπτοντας...
«Νόστος» είναι ο γυρισμός στην πατρίδα, αλλά Πατρίδα δεν είναι μόνο ο τόπος όπου...
«Νόστος» είναι ο γυρισμός στην πατρίδα, αλλά Πατρίδα δεν είναι μόνο ο τόπος όπου γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε. Είναι προπαντός η κρυφή θάλασσα της Μνήμης, ατομικής και συλλογικής,...
Ο ιδιοφυής Ρέμος, που επιλέγει με κριτήριο τον βαθμό δυσκολίας, αποδεικνύεται αρκετά «ανόητος» ή γενναίος ώστε να αμφισβητήσει την τάξη των πραγμάτων γύρω του και να καταπιαστεί με την ανατροπή της. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, αυτό που καταφέρνει είναι να τριγυρίζει γύρω από την ουσία της ζωής, της τέχνης, των αισθημάτων, της ίδιας της καθημερινότητας, διαγράφοντας τους φαύλους κύκλους που θα τον εγκλωβίσουν μέσα τους. Ο Ιωσήφ Πετράνος...
Ο ιδιοφυής Ρέμος, που επιλέγει με κριτήριο τον βαθμό δυσκολίας, αποδεικνύεται αρκετά...
Ο ιδιοφυής Ρέμος, που επιλέγει με κριτήριο τον βαθμό δυσκολίας, αποδεικνύεται αρκετά «ανόητος» ή γενναίος ώστε να αμφισβητήσει την τάξη των πραγμάτων γύρω του και να καταπιαστεί...
Ο Πασώνδης ζει στο βασίλειο των Μήδων και εποφθαλμιά το βασίλειο της Βαβυλώνας. Η Λίζα και η Στέλλα εποφθαλμιούν υποψήφιους γαμπρούς κάθε βράδυ στου Ψυρρή. Την ίδια στιγμή, ένας «ανήσυχος» βιβλιοφάγος κάνει καμάκι στις δίδυμες ιδιοκτήτριες ενός κεντρικού βιβλιοπωλείου. Όλοι αυτοί, μαζί και κάμποσοι άλλοι, συναντιούνται στην τρίτη συλλογή διηγημάτων του Θεσσαλονικέα διηγηματογράφου Κώστα Καφαντάρη, που συνεχίζει να εκπλήσσει με την πάντα...
Ο Πασώνδης ζει στο βασίλειο των Μήδων και εποφθαλμιά το βασίλειο της Βαβυλώνας. Η Λίζα...
Ο Πασώνδης ζει στο βασίλειο των Μήδων και εποφθαλμιά το βασίλειο της Βαβυλώνας. Η Λίζα και η Στέλλα εποφθαλμιούν υποψήφιους γαμπρούς κάθε βράδυ στου Ψυρρή. Την ίδια στιγμή, ένας...
Πώς να εξηγήσει κανείς τον περίπλοκο μηχανισμό της αλήθειας και της τέχνης; Ποια είναι τα κρυφά νήματα που κινούν ταυτόχρονα τη ζωή και την τέχνη; Προσπαθώντας να κερδίσει τη δική του αλήθεια ο ήρωας του βιβλίου, ο Γιώργος Μάρας, γίνεται σταδιακά ο τρελός, ο κατάδικος, ο εραστής, ο διανοούμενος, ο υπάλληλος –ένας απλός, εν τέλει, άνθρωπος–, που αναμετράται με την αρχή της πραγματικότητας και την ίδια την ταυτότητά του. Από το δωμάτιο της...
Πώς να εξηγήσει κανείς τον περίπλοκο μηχανισμό της αλήθειας και της τέχνης; Ποια είναι...
Πώς να εξηγήσει κανείς τον περίπλοκο μηχανισμό της αλήθειας και της τέχνης; Ποια είναι τα κρυφά νήματα που κινούν ταυτόχρονα τη ζωή και την τέχνη; Προσπαθώντας να κερδίσει τη...
Tί μπορεί να συμβεί στην ψυχή ενός γηραιού κυρίου στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, κάπου στην Aυστρία, όταν δέχεται πρόσκληση για συνάντηση από τη γυναίκα της ζωής του, ύστερα από σαράντα έξι χρόνια απομόνωσης και χωρισμού; Πώς θα αντιδράσει, και τί θα νοιώσει, βλέποντας πώς «η συνείδηση είναι ένας αντίπαλος ακαταπόνητος»; Eκεί είναι το κρίσιμο σημείο όπου οι σκέψεις για τον θάνατο, τον έρωτα, το ανθρώπινο σώμα και τις μεταμορφώσεις του, την...
Tί μπορεί να συμβεί στην ψυχή ενός γηραιού κυρίου στις αρχές του προηγούμενου αιώνα,...
Tί μπορεί να συμβεί στην ψυχή ενός γηραιού κυρίου στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, κάπου στην Aυστρία, όταν δέχεται πρόσκληση για συνάντηση από τη γυναίκα της ζωής του, ύστερα...
Το τρίτο μυθιστόρημα του Λευτέρη Μαυρόπουλου, Ο Θανατοναύτης (αυτός που έχει την εμπειρία του πρόσκαιρου θανάτου, της οποίας την ανάμνηση διατηρεί μετά την ανάνηψή του), είναι ένα αφήγημα-πικρό σχόλιο πάνω στην λειτουργία των μηχανισμών που δεν εννοούν να λάβουν υπόψη την ανθρώπινη ιδιαιτερότητα. Ο φόνος μιας ψυχωτικής δολοφόνου από έναν άντρα του Εγκληματικού στην Ομόνοια γίνεται αφορμή για να ξεκινήσει μια σειρά αποκαλύψεων που οδηγούν με...
Το τρίτο μυθιστόρημα του Λευτέρη Μαυρόπουλου, Ο Θανατοναύτης (αυτός που έχει την...
Το τρίτο μυθιστόρημα του Λευτέρη Μαυρόπουλου, Ο Θανατοναύτης (αυτός που έχει την εμπειρία του πρόσκαιρου θανάτου, της οποίας την ανάμνηση διατηρεί μετά την ανάνηψή του), είναι...
Στο μυθιστόρημα αυτό, το δεύτερο του Λευτέρη Παυλόπουλου, η πλοκή μάς μεταφέρει από την Αθήνα στον Άθω, από τον Άθω στην Ανατολία και από 'κει στη Βραζιλία και στη ζούγκλα της Αμαζονίας. Ο Βαγγέλης, η Μαρία, ο Δημήτρης συναντιούνται στη Μικρά Ασία το καλοκαίρι του '22, όπου βρίσκεται και ο Ελληνικός Στρατός. Ο Βαγγέλης Δημήτριος και ο Πλάτων συναντιούνται στη Βραζιλία του '50 με στόχο να πλουτίσουν. Είναι η εποχή που πολλοί Έλληνες μετανάστες...
Στο μυθιστόρημα αυτό, το δεύτερο του Λευτέρη Παυλόπουλου, η πλοκή μάς μεταφέρει από την...
Στο μυθιστόρημα αυτό, το δεύτερο του Λευτέρη Παυλόπουλου, η πλοκή μάς μεταφέρει από την Αθήνα στον Άθω, από τον Άθω στην Ανατολία και από 'κει στη Βραζιλία και στη ζούγκλα της...
«Ο Δημήτρης καθόταν στο γραφείο και κοίταζε τη φωτογραφία με την οικογένεια της μητέρας του. Όλοι ήταν πεθαμένοι. Ο παππούς του ο Νικόλας κρατώντας τη φωτογραφία του Παπαγιάννη. Η προγιαγιά του η Χατζηαννού και δίπλα η γιαγιά του η Ελισάβετ. Πίσω απ’ τον πατέρα της στεκόταν η μαμά του η Ελέγκω, ο αδερφός της ο Μιχάλης καθόταν σταυροπόδι ανάμεσα στα πόδια του παπά του και η αδερφή της η Άννα ανάμεσα στη μητέρα και τη γιαγιά. Ο Δημήτρης σκέφτηκε...
«Ο Δημήτρης καθόταν στο γραφείο και κοίταζε τη φωτογραφία με την οικογένεια της μητέρας...
«Ο Δημήτρης καθόταν στο γραφείο και κοίταζε τη φωτογραφία με την οικογένεια της μητέρας του. Όλοι ήταν πεθαμένοι. Ο παππούς του ο Νικόλας κρατώντας τη φωτογραφία του Παπαγιάννη....