> ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ>ΕΝΕΣΤΩΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ - Συνάντηση με τον Jerzy Grotowski

ΕΝΕΣΤΩΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ - Συνάντηση με τον Jerzy Grotowski

ΕΝΕΣΤΩΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ - Συνάντηση με τον Jerzy Grotowski

ΕΝΕΣΤΩΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ - Συνάντηση με τον Jerzy Grotowski

ΘΕΜΕΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Στην πρώτη του νιότη είχε πρότυπο τον Γκάντι – ήθελε να γίνει ένας «πολιτικός άγιος». Αργότερα είχε πρότυπο τον κοινό πρόγονο των ανθρώπων του Δυτικού Θεάτρου – τον Κωνσταντίν Στανισλάβσκι. Σπούδασε ηθοποιός αλλά έγινε σκηνοθέτης γιατί δεν άντεχε τον τρομερό έλεγχο που υφίσταται ο ηθοποιός: από τον σκηνοθέτη, τους θεατές, τους κριτικούς. Ξεκίνησε ως σκηνοθέτης-δικτάτορας και κατέληξε υπομονετικός οδηγός του δρόμου προς την «ολοκλήρωση» του ηθοποιού. Νεαρός και άσημος, σε μια μικρή κωμόπολη της νοτιοδυτικής Πολωνίας, στα 1959, Προφήτης του «φτωχού θεάτρου», στην κορυφή του βουνού της φήμης, στα 1970. Και ενώ όλος ο κόσμος μιλούσε γι' αυτόν, εκείνος το έσκασε από την πίσω πόρτα για να συνεχίσει την έρευνά του: Παραθεατρικές Εξερευνήσεις, Θέατρο των Πηγών, Αντικειμενικό Δράμα, Η Τέχνη ως Όχημα, ήταν οι φάσεις της συνέχειας που διέκοψε ο θάνατος το Φεβρουάριο του 1998, στην Pontedera της Ιταλίας. Στο παρόν βιβλίο μιλάει για όλες αυτές τις φάσεις της μοναδικής πορείας. Η τελευταία του επιθυμία ήταν να καεί, και η στάχτη του να σκορπιστεί στο Αρουναχάλα της Ινδίας, όπου ο Ραμάνα Μαχαρίσι είχε τα ασράμ του.

Διαθεσιμότητα: Εξαντλημένο


Ειδοποιήστε με όταν είναι διαθέσιμο

11,00 €

Αγορά
  • Σελίδες: 152
  • Σχήμα: 20,5 x 12,8
  • ISBN: 960-518-083-9

εφ. ΤΑ ΝΕΑ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗ
2/4/2001

Ο Γιέρζι Γκροτόφσκι θεωρήθηκε, μαζί με τον Στανισλάφσκι και τον Μπρεχτ, ως ένας από τους αναμορφωτές του θεάτρου. Με τη θεωρία του για ένα «φτωχό θέατρο» και με τις μυθικές παραστάσεις που έκανε με το «Εργαστήριό» του, έφτασε στο απόγειό του. Τότε ήταν που «το 'σκασε», άλλαξε γραμμή πλεύσης, εγκατέλειψε τη σκηνοθεσία και στράφηκε σε άλλες μορφές έρευνας, πέρα από την τέχνη ως αναπαράσταση. Τι ξέρουμε για τον Γκροτόφσκι, που πέθανε το 1998 και που, τελικά, αποδεικνύεται ότι είναι η πηγή του σύγχρονου, μετά το 1970, θεάτρου, εδώ, στην Ελλάδα; Ελάχιστα. Ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Θεμελής, που μελέτησε το σύστημα Γκροτόφσκι και αφιερώθηκε σ' αυτό, με το βιβλίο του επιχειρεί ένα πορτρέτο του Γκροτόφσκι. Με άξονα τη συνάντηση που είχε το 1996, μαζί με τους άλλους συνέδρους, με τον κορυφαίο πολιτικό Πολωνό θεάτρανθρωπο στην Κοπεγχάγη, στο πλαίσιο της 10ης Συνάντησης της Διεθνούς Σχολής Θεατρικής Ανθρωπολογίας (ISTA), που έχει ιδρύσει ο Ιταλο-Δανός σκηνοθέτης Εουτζένιο Μπάρμπα, από τους «Απόστολους» του Γκροτόφσκι και, μέσα από κείμενα του ίδιου του Γκροτόφσκι και από άλλα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, ο Κωνσταντίνος Θεμελής δίνει ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο.

6 άλλοι τίτλοι στην ίδια κατηγορία: