> ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ>ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ

ΜΟΝΤΕΡΛΑΝ ΑΝΡΙ ΝΤΕ

Τα Κορίτσια είναι ο πρώτος τόμος της σχετικής τετραλογίας του Mοντερλάν αναφορικά με τις σχέσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών. Tο έργο παρουσιάζει έναν κοσμικό Παριζιάνο συγγραφέα, τον Kοστάλς, ο οποίος τελικά αποφασίζει να απαντήσει στις φλογερές επιστολές δύο θαυμαστριών του από την επαρχία, ύστερα από πλήθος γραμμάτων τους που έμειναν δίχως απάντηση. Ξεκινά λοιπόν έτσι ένα είδος παιχνιδιού στη διάρκεια του οποίου ο συγγραφέας, που αρχικά δείχνει ν' απαντά θέλοντας να κολακεύσει, θα βρεθεί παγιδευμένος στις επιστολές αυτές που αφήνουν όλο και περισσότερα συναισθήματα να αποκαλυφθούν. Δίνοντας λίγο χρόνο για να απαντήσει στην αλληλογραφία τους και αντιλαμβανόμενος πως του ζητούν πολύ περισσότερα, ο συγγραφέας θα επιχειρήσει να απαλλαγεί από τις ενοχλητικές θαυμάστριές του, ενίοτε με πολύ χοντροκομμένο τρόπο. Συχνά δείχνει ιδιαίτερα σκληρός απέναντι στις δύο νεαρές γυναίκες που, έξυπνες αλλά πολύ μοναχικές στην επαρχιακή τους πόλη, προβάλλουν όλο τους το συναίσθημα στον συγγραφέα. Tο βιβλίο συνδυάζοντας τη μυθιστορηματική γραφή με την επιστολογραφία, εξελίσσεται σε ένα μοναδικό και επιδέξιο ψυχογράφημα της γυναικείας φύσης, δίχως να αφήνει απέξω τις αναφορές και τους υπαινιγμούς πάνω στα ερωτικά ήθη της Γαλλικής κοινωνίας -αστικής και επαρχιακής- στις αρχές του 20ού αιώνα.

19,00 €

Αγορά

  • Mετάφραση: ΛΟΥΙΖΑ ΜΗΤΣΑΚΟΥ
  • Σελίδες: 284
  • Σχήμα: 20,5 x 12
  • ISBN: 978-960-518-273-1

εφ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΣΧΙΝΑ
16/2/2007

Υπήρξε ένα από τα δημοφιλέστερα βιβλία της εποχής του (1936), πρώτο μέρος της ομώνυμης τετραλογίας του συγγραφέα και πρώτη του συνομιλία με το ευρύ κοινό. Και μολονότι θεωρήθηκε η ενσάρκωση του πιο απροκάλυπτου μισογυνισμού, καθώς ο συγγραφέας επιφυλάσσει στα «κορίτσια» του μεταχείριση ελάχιστα τρυφερή, ο ανάμεικτος με ειρωνεία κυνισμός που το διαπερνά, δεν μπορεί να κρύψει τον κατεξοχήν αμυντικό του χαρακτήρα. Ο Μοντερλάν στοχάζεται τον έρωτα, το αδύνατο της αμοιβαιότητας, την αβυσσαλέα απόσταση που χωρίζει τα δύο σθένη του, δοκιμάζει και δοκιμάζεται ο ίδιος, πασχίζοντας να διεισδύσει στον ολοφάνερα επίφοβο και ποθητό γι' αυτόν γυναικείο κόσμο - ο σαρκασμός του, λοιπόν, δεν κρύβει παρά τον φόβο της απόρριψης, την προοικονόμηση της ματαίωσης . Επίκεντρο του βιβλίου είναι ένας κοσμικός Παριζιάνος συγγραφέας που παγιδεύεται σε μιαν αλληλογραφία με δύο θαυμάστριές του. Οι προβολές των συναισθηματικά στερημένων γυναικών στο πρόσωπό του, οι εξιδανικεύσεις, οι απωθήσεις, η συνήχηση διάφωνων μελωδικών γραμμών, αφού αρμονική ή αντιστικτική συνομιλία δεν μπορεί να υπάρξει, συνθέτουν τον κορμό του μυθιστορήματος, που καταφέρνει ταυτόχρονα να λειτουργήσει, καταγράφοντας την αισθηματική αγωγή της Γαλλίας, σαν σχόλιο στα ερωτικά της ήθη. Επιστολικό μυθιστόρημα, διανθισμένο με αποκόμματα εφημερίδων και συμπηγμένο γύρω από έναν σκελετό παραδοσιακής αφήγησης, το έργο του Μοντερλάν, ταλαντευόμενο ανάμεσα στον ηδονισμό και την ηθικολογία, τον φαλλοκρατισμό και την αδυναμία, ανάμεσα στη σκιαγράφηση του ήρωα και την αυτοπροσωπογραφία του ίδιου του συγγραφέα, είναι μια πεπαλαιωμένη, είναι αλήθεια, προσέγγιση του ερωτικού φαινομένου, ωστόσο ιδιαίτερα γοητευτική, σαν το αχνό αποτύπωμα μιας εποχής πιο αθώας, όταν οι άνθρωποι πάσχιζαν ειλικρινά να καταλάβουν τι γεννάει τον έρωτα, τι τον τρέφει και τι τον σκοτώνει.

30 άλλοι τίτλοι στην ίδια κατηγορία: